Toto je starší verze dokumentu!
Uživatelé registrovaní na tomto webu zde mohou po přihlášení (vpravo nahoře) vytvářet dokumentaci k a:Drake. Platí obvyklá pravidla ve stylu WIKI, pište, upravujte, ale neničte cizí práci. Změny se zaznamenávají, kdykoli lze zpětně zjistit, kdo a co upravil.
a:Drake je databázový program. To znamená, že veškerá data jsou uložena přímo v telefonu v databázovém souboru. Máte je tak vždy po ruce bez ohledu na to, zda máte připojení k internetu. To je vhodné zejména v hlubokých lesích, horách nebo v cizině kde buď nemáte k dispozici datové přenosy nebo dokonce vůbec žádný signál.
Aktualizace dat v terénu je možná pomocí Geocaching Live. I v tomto případě se stažená data automaticky ukládají do databáze a díky tomu jsou k dispozici později. Podle podmínek Grounspeaku platí pro stahování dat různá omezení, která pocítí hlavně Basic Member.
Abyste nějaké keše v programu viděli, musíte je tam nejprve dostat:
Jakákoli načtená keš se automaticky ukládá do databáze a je tak k dispozici kdykoli později.
Potom je třeba udělat dvě věci:
Nedoporučujeme kopírovat databázi a:Drake do GeoGetu. Důvodem je, že Android nepodporuje prostorový index (RTree), takže GeoGet by v nejlepším případě neuměl hledat podle souřadnic, v horším by mohl padat. Pro přenos změn z telefonu do PC raději použijte a:DrakeSync.
Zde se budou postupně shromažďovat návody a osvědčené postupy práce s a:Drake.
V programu lze používat dva základní typy map:
Zdroje bitmapových map lze nastavit v konfiguračním souboru map-config.xml. Ukázkové příklady nastavení pro různé mapy najdete zde.
Návod na výrobu mapy pomocí MobAC. Je sice určený pro Locus, ale postup podle bodů 1 až 13 je stejný.
Vektorové mapy se v map-config.xml nenastavují, ale jsou přidány automaticky jako další volba zdroje map, více najdete zde.
… aneb často kladené dotazy, čili ČKD