autobazary recenze, autobazary hodnocení, nejlépe hodnocený autobazar, nejhůře hodnocený autobazar, recenze bazarů, zkušenosti barazy, zkušenosti s autobazary, bazary zkušenosti
user:doc [a:Drake]

a:Drake

comprehensive geocaching solution

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


user:doc

Dokumentace a:Drake

Uživatelé registrovaní na tomto webu zde mohou po přihlášení (vpravo nahoře) vytvářet dokumentaci k a:Drake. Platí obvyklá pravidla ve stylu WIKI, pište, upravujte, ale neničte cizí práci. Změny se zaznamenávají, kdykoli lze zpětně zjistit, kdo a co upravil.

Základní princip

a:Drake je databázový program. To znamená, že veškerá data jsou uložena přímo v telefonu v databázovém souboru. Máte je tak vždy po ruce bez ohledu na to, zda máte připojení k internetu. To je vhodné zejména v hlubokých lesích, horách nebo v cizině kde buď nemáte k dispozici datové přenosy nebo dokonce vůbec žádný signál.

Aktualizace dat v terénu je možná pomocí Geocaching Live. I v tomto případě se stažená data automaticky ukládají do databáze a díky tomu jsou k dispozici i později. Podle podmínek Grounspeaku platí pro stahování dat různá omezení, která pocítí hlavně Basic Member.

Abyste nějaké keše v programu viděli, musíte je tam nejprve dostat:

  1. nahráním hotové databáze z GeoGetu (doporučený postup pomocí makra a:DrakeSync)
  2. importem GPX souboru
  3. načtením z Geocaching Live

Jakákoli načtená keš se automaticky ukládá do databáze a je tak k dispozici kdykoli později.

Potom je třeba udělat dvě věci:

  1. nastavit filtr
  2. vyhledat keše jako seznam nebo je zobrazit v mapě

Nedoporučujeme kopírovat databázi a:Drake do GeoGetu. Důvodem je, že Android nepodporuje prostorový index (RTree), takže GeoGet by v nejlepším případě neuměl hledat podle souřadnic, v horším by mohl padat. Pro přenos změn z telefonu do PC raději použijte a:DrakeSync.

Uživatelská příručka

Jak na to

Zde se budou postupně shromažďovat návody a osvědčené postupy práce s a:Drake.

Zdroje map

V programu lze používat dva základní typy map:

  1. bitmapové - mapa je tvořena obrázky, větší území má velký datový objem
  2. vektorové (Mapsforge vector maps) - mapa je tvořena databází, popisující jednotlivé objekty

Zdroje bitmapových map lze nastavit v konfiguračním souboru map-config.xml. Ukázkové příklady nastavení pro různé mapy najdete zde.

Návod na výrobu mapy pomocí MobAC. Je sice určený pro Locus, ale postup podle bodů 1 až 13 je stejný.

Vektorové mapy se v map-config.xml nenastavují, ale jsou přidány automaticky jako další volba zdroje map, více najdete zde.

FAQ

Tipy a triky